Po stránce příběhu jde o tradičně pojatý korporátní origin, ve kterém se scény strmého kariérního vzestupu hlavní postavy, spojeného s arogancí moci, manipulacemi, korupcí a protekcionismem, střídají s náhledem do složitých rodinných poměrů a sondou do postupem času hroutících se partnerských vztahů jak v profesní (Stan vs Strong), tak osobní (Stan vs Bakalova) rovině. Abbasi klasické schéma vylepšuje svižným tempem, trefným sociálně-kritickým komentářem (při mnoha proslovech hlavní postavy mrzne úsměv na tváři), všudypřítomnou satirou a naprosto plynulými přechody od humoru (předmanželská smlouva) k dramatu (praktický dárek vedoucí k rozepři, končící hodně ponuře).
To by ovšem k nadmíru spokojenému zážitku nestačilo. Rozdílovým faktorem je kromě parádní retro atmosféry NYC v průběhu 70s a 80s, díky skvělé výpravě, kostýmům a namixovaným dobovým songům v OST, především casting ústřední dvojice mistra a učedníka. Stan v roli ambiciózního yuppie se stran dikce, výrazů tváře, řeči těla i fyzického vzhledu naučil imitovat svůj předobraz dokonale a navíc podává výborný herecký výkon, ovšem celému filmu naprosto vládne Strong jako kapitalistický/oportunistický parchant numero uno (Douglas ve Wall Streetu vedle něj působí jako neškodný skautík:-)), který zpočátku rozdává životní lekce o moci a později je dostává o nemoci a bezmoci, přičemž obě polohy role (na vrcholu i na dně) zvládá s absolutním přehledem. Škoda jen, že Bakalova nedostane ve filmu o něco více prostoru.