Tak nějak jsem po jedničce předpokládal, že pitvání aktuálního psychologického rozpoložení hlavní postavy máme úspěšně za sebou, trauma ze smrti syna bylo záchranou kluka zdárně vyléčeno a ve dvojce nás čeká jen třeskutá akce, větší měřítko, trocha nenáročného humoru a zase třeskutá akce. A ono kupodivu ne:-). Minule to fungovalo tak akorát, aby hlavní postava nebyla ve filmu jen jednorozměrná figurka a měla nějaký základní příběhový oblouk (vina - nový smysl života - vykoupení). Dvojka tohle schéma kdoví proč znovu opakuje a dokonce ještě prohlubuje, přestože k tématu už nemá co říct. Takový Wick přemítáním o manželce v každém dalším díle stráví zhruba tak minutu.
Takže kromě povinné a zbytečně zdlouhavé expozice a zhruba půl hodiny non-stop špičkového řemesla na poli akce, choreografie, práce kaskadérů, kamery a střihu, je ve filmu už jen čtvrt hodina místy slušné a místy skvělé akce a nezvykle krátká a komorní finálová bitka a mezi tím opět spousta nezajímavé mnohaminutové dialogové vaty, plná psychologických keců, vysvětlování traumat a utužování vzájemných vztahů (proč proboha?) a na konci pak na férovku otevřená vrata ke trojce (ve které se snad tlachání omezí na minimum a půjde se rovnou na věc).
Celkově je akce lepší ve dvojce (především díky jednozáběrovce), výplňové dialogové scény a vedlejší postavy zase v jedničce (někdo jako Hooda tady citelně chybí), Hemsworth je ve fyzické i herecké formě, navýšený rozpočet je na filmu naštěstí poznat a míra digibordelu nepřesahuje únosnou mez, takže pokroku oproti originálu bylo dosaženo, ale jak jsem psal už v případě jedničky - chtělo by to vyhodit zbytečný psychologický/vztahový balast a soustředit se pouze na pseudo real time akci. Teprve pak z toho může být novodobá žánrová klasika (jako v případě Raidu nebo Wicka).