Na první pohled jsou všechny "povinné" náležitosti série na svém místě. Titulková sekvence shrnující děj celého filmu? Splněno. Šílené kaskadérské kousky hlavní herecké hvězdy, které nutí diváky žasnout a pojišťovny krachovat? Samozřejmě. Hlavní postava v režimu profesionálního sprintera? Jak jinak. Masky a hi-tech hračky ve standardní výbavě? Ovšem. Na druhý pohled se to ale neobešlo bez jistých zaváhání. Tradiční příběhový prvek každého dílu v podobě "nemožného" heistu? Tentokrát nikoliv. Neuvěřitelné akční scény posouvající laťku v žánru stále nahoru? Ano i ne. Zajímavý příběh, zábavné nové postavy a strhující tempo? No, ne tak docela.
V úvodu písečná sekvence jako ve třetím herním Uncharted, uprostřed automobilová sekvence jako v desátém F&F (ne, to fakt není pochvala), na konci vlaková sekvence jako ve druhém herním Uncharted (klimax jak má být:-)) a mezi tím nepříjemné spousty zdlouhavých a občas dokonce nudných (to je v sérii novinka:-() konverzaček/vysvětlovaček. Tempo není nikterak zázračné (prakticky až do vlakového finále se jede na volnoběh), bitky nestojí za řeč (jaký to kontrast s předchozím dílem), samotná příběhová linka je zredukována jen na obyčejný hon na jakéhosi MacGuffina (dějovou strukturou sedmička nápadně připomíná dvojku PotC) a k tomu jeden z nejmatnějších záporáků v celé sérii (původně obsazený Hoult by s ohledem na rozsah role ve filmu asi nedopadl o mnoho lépe než Morales).
Použít ve filmu Ferguson (nejlepší postava v pětce i šestce!) jen jako pouhý motivátor hlavní postavy k poražení záporáka po jejím odklízení je přímo na facku. O to více, když je nahrazena nedomrlou Atwell, která není zábavná, není vtipná, nemá šarm a s Cruisem spolu nemají prakticky žádnou chemii (něco z toho sice jde na vrub už scénáře, ale samotná Atwell tomu svým výkonem nijak nepomáhá). Klementieff je ve filmu úplně k ničemu, respektive slouží jen ke dvěma věcem (aby se nechala zachránit hlavní postavou a následně ji záchranu oplatila). Ještěže Kirby dostala prostor si o trochu více vyhrát s charakterem své postavy a využila jej a totéž platí i pro navrátilce Czernyho.
Sekvence s automobilovou honičkou je velkým zklamáním - postrádá nápaditost, rytmus i styl. Na podobné silničně-eskamotérské kousky v šestce nebo pětce se nechytá ani omylem a má co dělat, aby překonala zmíněnou desítku F&F. Masivně propagovaný skok na motorce je ve filmu paradoxně méně působivý než v promo materiálech, protože tam, kde měl být kontinuální záběr, který by situaci dodal na dramatičnosti, je na místo toho série střihů z různých úhlů, která celý zamýšlený highlight filmu úplně zbytečně rozředí a téměř nechá vyšumět do ztracena. Alespoň to velkorysé finále s bitkou na střeše a následnou havárii vlaku opravdu stojí za to a dějová linka sedmičky se v závěru uspokojivě uzavře bez potřeby laciného cliffhangeru k nalákání na přímo navazující osmičku.
Kromě vlakové tečky tak potěšila asi jen osobní dějová linka hlavní postavy a záporáka, spojená s odhalením, jak dochází k rekrutování agentů, což je zajímavý nápad, jak do série znovu přinést něco nového. Škoda, že se ve filmu omezuje jen na pár dialogů a několik neurčitých scén (snad se tvůrci k tématu ještě vrátí v dalším díle). Na současné (relativně nuzné) blockbusterové poměry jde o zdařilý titul, ale v rámci série je konkurence obzvláště tuhá a sedmička tak finišuje někde uprostřed pelotonu. Nezbývá než doufat, že se osmička napřesrok pořádně opře do pedálů a skončí na bedně.
P.S. Nejvíce pobavil vtip o významu zkratky IMF, který se ze vskutku vynalézavého českého dabingu dvojky o dvacet let později propracoval až do samotné série (aneb kruh se pomyslně uzavřel:-)).
P.P.S. Masky jsou fajn, syntezátor hlasu taky, ale příště by to chtělo pohlídat si i barvu očí osoby, za kterou se vydává někdo jiný.