neděle 27. května 2018

Solo: A Star Wars Story

Až takový pád na ústa jsem nečekal. Vůbec nechápu, proč Sola nedali na obvyklý vánoční slot (Poppins je určena pro jinou cílovku, tam snad kanibalizace tržeb nehrozí). Sekat SW s rozestupem 5 měsíců prostě není dobrý nápad, přičemž (ne)přijetí TLJ tomu jen přidalo. Spousta lidí (bohužel pro D/LF) ještě nezapomněla:-) Největší chyba je imho skoro nulový marketing. Solo je sice lehký nadprůměr a čistá jednohubka, ale na SW přece drtivá většina diváků v dnešní době nechodí, kvůli nějakým vypravěčských kvalitám, ale jako na značku a událost (což u Sola nenastalo). Teď nemyslím fanoušky, ale běžnou masu, která sype ony miliardy. 

Nakonec ale D stejně koupil LF kvůli dojení SW horem spodem a když nevydělá samotný film, tak tuny merchu k němu několikanásobně ano (osobně mám podezření, že u všech postav do jedné z filmů pod D je hlavním účelem jejich existence být předlohou pro merch a až poté nějaká jejich úloha ve filmu), takže finanční neúspěch Sola asi bude jen takové drobné zaškobrtnutí. Pro někoho bohudík, pro někoho bohužel.


Přece jen Han, Chewie, Lando, MF, speedstery, TIEs atd. jsou v popularitě a potencionálu v rámci merchu někde jinde, než jakákoliv postava/technika z TFA nebo TLJ (byť paradoxně jsou tyto imho určeny primárně pro merch), takže přes zklamání Sola v kinech bych jeho merch neodepisoval. Plus i kdyby merch přímo k Solovi nebyl žádný zázrak, pořád tady je neustávající merch k Lucasově hexalogii a třech D filmech, takže pro D více méně pořád pohoda.