V Kingově předloze je Torrance normální obyčejný chlap od rodiny a jeho postupný přerod od milujícího manžela a otce v šíleného vraždícího psychopata je pro čtenáře o to děsivější a překvapivější zároveň. Torrance v Nicholsonově (a to jej zahrál famózně), resp. Kubrickově podání je z mého pohledu "divný" od první minuty na plátně a v podstatě divák jen čeká, kdy se už konečně "přepne" do zmíněného vraždícího psychopata.
Přitom i scénář jej vykresluje jako kladnou postavu (v částech filmu, ve kterých má být kladnou postavou), ale nemůžu si pomoct - nevím, jestli je to osobou Nicholsona, jeho výrazovými prostředky, nebo podáním postavy Kubrickem, ale působil na mně vždy jako magor od začátku filmu, a to již od mého prvního zhlédnutí filmu v době, kdy jsem jednak předlohu vůbec neznal, natož abych měl tušení o nějakých Kingových výhradách vůči němu. Máte to taky někdo podobně?