Jinak stran obsahu naprostá pecka. Podle těch panoramatických záběru bude mapa jen samotného města fakt obří a detailní a k tomu bude k dispozici i obsáhlé okolí (a dokonce je zahrnuta i fiktivní verze Keys, bomba), celkové měřítko od pětky se znovu zvětšilo, většina herních mechanik (pokud ne všechny) z pětky se zachovala (přepínání postav, heisty) a předpokládám, že k nim přibude i spousta úplně nových, tak jako se to stalo u pětky i dvojky RDR (spotřeba paliva a funkční čerpací stanice by byly fajn:-)) a příběhově (crime love story je super nápad) se také posuneme někam, kde série dosud ještě nebyla (Claude a Catalina se nepočítají, ti stáli proti sobě), takže nezbývá než se těšit na další herní revoluci:-).
O uvěřitelnost v kombinaci s rozlehlostí světa se vůbec nebojím, to je jeden z pilířů celé tvorby R* a tohle si určitě velmi pečlivě pohlídají. Na různé porty a remastery svých starších her R* sice technicky kašle, ale GTA je jejich vlajková loď, tam nepřichází do úvahu nic jiného než top notch kvalita (a následně rekordní prodeje a miliardové tržby:-)).
Na limity současných konzol se narazí v každém případě (přece jen škálovat směrem nahoru je možné donekonečna:-)), ale pětku i dvojku RDR dodal R* v bezproblémovém technickém stavu (myšleno story mode, mp bude asi jiná písnička), takže věřím, že u šestky to dopadne stejně.
Já bych se fakt divil, kdyby k nějakému odkladu (nebo odkladům) nedošlo. Od HD éry (GTA IV) se jim nikdy nepodařilo termín dodržet a s tím, jak jsou jejich hry čím dál větší monstrprojekty, na kterých pracují všechna interní studia současně, je ta šance, že se jim u některé hry povede splnit deadline, jen nižší a nižší. Zvláště teď se šestkou, u které jsou obecná očekávání, po deseti letech od pětky, nastavena neuvěřitelně vysoko a R* je jistě bude chtít, když už ne překonat, tak alespoň naplnit. Klidně za cenu posunu termínu vydání, protože na případné odklady se zapomene, na mizerný technický stav a/nebo špatnou herní náplň už ne.
R* nevydal podle plánu žádnou hru minimálně od dob gta iv včetně, přičemž některé z nich odložil dokonce opakovaně, takže release v 2026 považuju za tutovku. Pokud to náhodu zvládnou o rok dříve, bude to jen příjemné překvapení:-). Šestka bude pro R*, potažmo T2, logicky další svatý grál na minimálně dekádu, tj. cokoliv jiného než top tier ve všech směrech nepřipadá v úvahu, byť by to bylo za cenu posunu termínu vydání. A ještěže tak. Uspěchaných vydání s tím, že „ono se to za běhu nějak dodělá/vyladí“, je všude okolo jako smetí a kdyby se ke stejné taktice přiklonil i R*, tak by to bylo hodně smutné. Každopádně v době vydání šestky bude ps5 pro snad už nějaký ten čas na trhu, tak doufám, že vývojáři z mid-genu vymáčknou maximum.
No, takže vydání v 2026 je bohužel neoficiálně potvrzeno, přesně jak jsem tipoval. Od 2008 nevydal R* žádnou hru podle plánu a vždy následoval odklad (v některých případech dokonce opakovaně), šestka nedopadne jinak. Protože si R* nemůže dovolit, aby hra byla něco jiného než absolutní dominance na všech frontách (umělecké, technické, finanční) a pokud si bude muset vybrat, zda vydat hru v nějakém ohledu v nedokonalém stavu, nebo ji raději o pár měsíců odložit, volba bude naprosto jasná.
R* nevydal žádnou hru podle plánu od 2008 a některé odložil vícekrát, takže vydání šestky v 2026 je tímto neoficiálně potvrzeno. Po úspěchu pětky si nesmí dovolit vydat hru, která nebude masterpiece v každém ohledu (umělecky, technicky, finančně) a současně to pro T2 bude dojná kráva na další dekádu, takže jestli je něco jisté kromě daní a smrti, tak odklad šestky:-).
Vermeij dělal v R* před patnácti lety (z hlediska rychlosti vývoje jak sw, tak hw z dnešního pohledu pravěk) a o šestce toho ví tolik, kolik všichni ostatní mimo vývojáře, tj. dojmy z traileru. Plus čerpání ze zkušenosti práce v R*, která se ovšem váže k úplně jiné době a její přenositelnost do současnosti je diskutabilní.
Asi by měl zůstat u psaní blogu a vytahování zajímavého zákulisního intelu z dřevních dob dění v R* (za který dostane od R* zase přes prsty:-)), než se pouštět do úvah o tom, jak malý/velký skok mezi pětkou a šestkou proběhne. Protože R* nikdy (a to ani v době, kdy tam Vermeij pracoval) nestavěl na state-of-the-art audiovizuálu, ale na tom, že dotahoval své hry do maximálního detailu. Od herních mechanik, přes komplexitu světa až po technický stav (animace pro sebemenší činnosti, minimum zásadních bugů, atd.).
Šestka nevyjde v 2025 a tvrdím to od vydání traileru (kdy ještě ani nebylo jasno v tom, zda R* cílí na jaro nebo podzim). GTA IV – odklad, RDR – odklad, MP3 – odklad, GTA V – odklad, RDR II – odklad. Ve většině případů několikanásobný. Posunem data vydání až na podzim a hláškami Zelnicka o next level hře (čtyři áčka už si vybral Ubisoft, tak hádám, že R* si zabere pět áček:-)) se z odkladu na 2026 stala jistota. Vzhledem k tomu, jakou dojnou krávu v šestce budou mít a over the top očekávání hráčů, R* ten projekt raději opakovaně odloží, než by jej měl vydat ve stavu, který se nebude blížit dokonalosti, což by mohlo ohrozit jeho hegemonii na trhu.
Od čtvrtého GTA včetně R* nevydal hru v původně oznámeném termínu, přičemž některé z nich odsunul opakovaně, ale se šestkou (při měřítku tohohle projektu a snaze R* dodat cílovce v každém ohledu dokonalý produkt) to konečně klapne. Tak určitě:-). Odložení je naprostá jistota, vydání v 2026 je více než pravděpodobné.
R* nevydal hru v původně oznámeném termínu od čtvrtého GTA včetně a některé kousky odsunul dokonce opakovaně, takže odložení šestky na 2026 je prakticky tutovka. Respektive odložení je tutovka, vydání 2026 je více než pravděpodobné. Při velikosti a nákladech tohohle projektu a vědomí R*, že šestka musí být v každém ohledu masterpiece, nevěřím, že zrovna tentokrát to bude s vydáním jinak. Nemluvě o vývoji technicky konkurenceschopné verze pro bramboru:-).Ok, takže jinými slovy „nemáme žádné intel info, vycházíme z veřejně dostupných informací od T2/R* (tak jako všichni ostatní mimo studio/vydavatele a na ně napojených insiderů) a na jejich základě věříme, že PC verze šestého GTA dorazí zkraje roku 2026“. Tak děkujeme a posíláme klíčenku:-).
Jak nečekané a šokující zároveň. Akorát že vůbec:-). Tvrdím to od vydání traileru, že uvedení hry v 2025 je totálně bez šance (a to tehdy ani nebylo jasné, zda se cílí na jaro nebo podzim), protože R* od čtyřky žádnou hru nevydal v původně plánovaném termínu a některé z nich odložil opakovaně. Jak jinak to mohlo dopadnout zde, vzhledem k velikosti a prioritě projektu? Akorát lituji všechny naivky, které upřímně věřily pohádce R* o vydání hry v letošním roce (proč asi stran marketingu bylo doteď ticho po pěšině?). Teď R* přišel s další o vydání na jaře 2026 (nevěřím tomu, že to nakonec zase neodsunou až na podzim, tak jako to u svých her udělali už nejednou předtím).
Šestka se na PS6 samozřejmě dostane, ale rozhodně to nebude launchová platforma. Finančně to nedává smysl, jak pro R*, tak pro Sony. R* logicky potřebuje podojit co nejširší uživatelskou základnu (vzhledem k problematické produkci a opakovaném restartu vývoje bych se moc nedivil, kdyby se s rozpočtem a marketingem nepohybovali někde okolo půl miliardy), tj. těch stávajících padesát miliónů majitelů PS5 a nikoliv jednotky miliónů novopečených majitelů PS6. A aby Sony přesvědčila R*, aby počkal s vydáním až na PS6, musela by mu vyplatit takový balík peněz, že by se jí to nevyplatilo.
Jestli na launch PS6 bude mít R* hotový port (případně jej Sony bude prodávat jako bundle) je klidně možné, ale v té době už bude šestka dávno venku (na konzolích určitě, na PC pravděpodobně). Zkrátka stejný obchodní model jako R* použil u pětky, která vyšla dva měsíce před PS4/X1 na PS3 a X360.