Disneyovku a poslední marvelovku jsem zatím neviděl, tak jen hádám, že to pro ně platí taky, ale až na Edwardse (ať už si o filmu myslí kdokoliv cokoliv, tak ve srovnání se Snyderem za stejné prachy je to doslova veledílo) jsou to všechno případy, které si nabít hubu zasloužily a publikum kravaťákům ukázalo, že jistá hranice tolerance nekvality u něj přece jen existuje. Škoda, že to občas semele i někoho, kdo si to nezaslouží (Babylon loni, TLD předloni, D&D letos - doteď jsem nepochopil, proč to tak brutálně pohořelo:-(), no.
Ferrari je látka, která bude více rezonovat v Evropě a na spoustě trhů teprve zažije premiéru, ale jo, bude to taky velký karambol. Ale opět, je to něco, co se nečekalo? Tyhle dobové big budget biopicy (Ford v Ferrari, Gucci, Napoleon, atd.) prostě v kinech už nějakou dobu netáhnou (Oppie se nepočítá, to je ukázkový BO jednorožec).
Já netvrdím, že to nebude obří tržební průšvih, nebo že Evropa Manna zachrání. Jen to, že publikum v Evropě na tahle "evropská" témata slyší více než to v US a v minulosti (zmíněný Gucci nebo Napoleon) se to u podobných biopiců na poměru tržeb projevilo, takže si dovedu představit, že int se Mann dostane na dvojnásobné tržby dom (a drtivá většina z toho bude z Evropy). Ale pořád se pohybujeme těžce v červených číslech, to je jasné.
Jinak já bych nás naopak (jako jediné:-)) počítal, protože nikdo jiný, než fanoušci filmu, Manna nebo brandu na ten film tak jako tak nedorazí, i kdyby se STX a Neon úplně nevykašlali na kampaň. Ne po těch prvotních vcelku vlažných ohlasech.
Poklona před Wickem a Oppiem. Oboje vyhraněné žánrovky, svým tématem primárně určené pro úzkou cílovku, které si (byť z různých příčin) našly cestu k širokému obecenstvu a ještě k tomu ukázaly prostředníček názorům, že tříhodinová stopáž v kině je tržební žabička na prameni a to celé dokázaly díky svým kvalitám (i kdyby bez Barbenheimeru dal Oppie jen polovinu svých tržeb, pořád by to byl na podobný typ filmů velký úspěch).