pondělí 13. července 2020

Greyhound 6/10

Lehký nadprůměr, který drží nad vodou (ehm ehm) krátká stopáž, s tím související tempo, výkon Hankse a tuny (průměrného) cgi. Osobní linka Hankse a Shue vyzní úplně do ztracena a kdoví proč ve filmu vůbec je (přestože má trochu náběh na Hanksovu postavu v SPR - když dotáhnu tuhle misi do konce, vysloužím si tím morální právo se vrátit ke své milované), celá podlinka s tím urychlením dosahu leteckého doprovodu je taková zvláštní (vůbec není vysvětleno, za jakou cenu toho dosáhli a proč takto nebyla plánovaná cesta konvoje úplně zpočátku), konec je strašně uspěchaný a celkové pojetí Hanksovy postavy je docela nejednoznačné. Na jednu stranu je nezkušený, protože je to jeho první konvoj vůbec, na druhou stranu v každé bojové situaci ví co má dělat a v podstatě nechybuje. Jediné drobné zaváhání je vlastně jen porada, zda ne/volat o pomoc a dilema se zachráněním trosečníků vs nechráněný zbytek konvoje. Z toho se dalo určitě vytěžit více (nedůvěra posádky vůči zelenáči, která může v kritický okamžik přerůst až v nevraživost, aby se na konci přerodila v happyend (vydobytí si důvěry posádky, táhnutí za jeden provaz atd)). Plus podlinka s provokacemi kapitána německé ponorky ve vysílačce si přímo říkala o to, aby spolu během filmu vedli na dálku dialog (něco ve stylu Willis a Rickman v Die Hard). No a nakonec taktika ponorek - nevím do jaké míry to byla Hanksova fabulace, ale rozhodně si nepamatuji, že by se v nějakém filmu ponorka záměrně dostala k lodi na pár metrů. Ano eliminuje se tak možnost lodi účinně ponorku ostřelovat, ale ta míra ohrožení ponorky tak blízko lodě (hlubinné nálože, "najetí" lodě na ponorku) je imho tak veliká, že by ji žádný kapitán neriskoval. Ale když už to ve filmu měli, celou dobu jsem na to potopení ponorky najetím čekal a ono nic:-).