Na začátku Kevin zase způsobí průser a rodina se na něj naštve, zase chce být sám, dojemný příběh chlapa s lopatou vystřídal dtto báby s holuby, pochopitelně ta samá dvojice neschopných idiotů (ok, beru, že byli u diváků populární, ale vážně by po předchozí zkušenosti opět skočili na lep desetiletému klukovi na ty samé triky?), minule byl dějištěm pastí barák, tak tady musí být taky (proč se jejich střet neodehrával v tom obchodě s hračkami, tam by byly tuny příležitostí předvést nové pasti), zase záchrana na poslední chvíli od chlapa s lopatou báby s holuby (a.k.a. jediný důvod existence té postavy v ději). Tehdy v první polovině 90s jsem to v dětském věku samozřejmě vůbec neřešil, protože jsem byl rád, že zase vidím Culkina, jak dává Pescimu a Sternovi na prdel a nemám problém se na dvojku kdykoliv podívat i dnes a vcelku se pobavit, ale postupem let u mně růžové brýle tedy notně opadly. Dvojku mocně zachraňuje Culkin s Pescim a Sternem, jinak je o level horší, než geniální jednička.
Srovnával jsem jedničku s dvojkou. Dvojka dějově totálně kopíruje jedničku a nad rámec NYC nepřidává skoro nic navíc, ze skvělé atmosféry jedničky, která skloubila booby traps s klasickými family values vánočních filmů (dojemné momenty, morální poučení o důležitosti rodiny, dávání druhých šancí (Kevin, matka, Buzz, chlap s lopatou), atd.) ve dvojce zbyl jen akcent na co nejbrutálnější vyřízení dvojice zlodějů, jen tím skvělým castingem se dvojka dokáže vyrovnat jedničce.
Jinak ale stran původnosti látky - když se pomine situace, že více lidí může napadnout stejná myšlenka - jako všude platí, že není důležité, kdo s něčím přijde jako první, ale kdo to dokáže cílovému publiku prodat. Kolik lidí si dnes vzpomene na 36.15 code Père Noël a kolik lidí na Home Alone:-)?