No, ta rodinná linka "tatínek se nám před očima mění v monstrum" připomíná nedávný pokus The Beast Within s Haringtonem, který dopadl naprosto tragicky, ale pevně věřím, že Whannell si s podobnou ohranou historkou dokáže poradit stejně nápaditě jako v případě předělávky Invisible Mana. Když už ne po stránce narativu (očekávat, že Whannell nevybaví rodinku bytelným plot armorem, protože staré dobré hollywoodské pravidlo "ženy a děti ne", by asi bylo příliš troufalé, ale naděje umírá poslední:-)), tak alespoň řemeslným zpracováním a naplno vytěženým eRkovým ratingem.
Tohle prokleté monstrum by si po všech těch v lepším případě zapomenutelných a v horších mizerných až ostudných pokusech v minulosti už kvalitní filmový kousek fakt zasloužilo, takže pokud prvotní ohlasy nekecají a Whannellovi se podařil završit parádní kvalitativní hattrick (vyjma debutu co film, to žánrová pecka), tak nezbývá než zvolat bravo, sláva a třikrát hurá a netrpělivě odpočítávat zbývající dny do premiéry.
Co Whannell dokáže s těmi směšnými rozpočty je fakt neuvěřitelné (Wirkola je podobný případ) a co jsem tvrdil už po Upgrade stále platí - dejte už konečně tomu chlapovi 100 nebo 200 mega a volnou ruku (držgrešle Blum jej drží zkrátka) a budou se teprve dít velké věci (podobně jako u Jacksona).
Jo, přesně na Wolfa jsem myslel, když jsem to psal, protože to je poslední fakt výborný vlkodlačí kousek a nic podobně kvalitního se za posledních 30 let nenatočilo, což je hodně smutná bilance. A i samotný Wolf tehdy přišel po dlouhých letech, ve kterých se vlkodlakům ve filmech moc dobře nedařilo. Upíři, zombíci nebo šmejdi z vesmíru jsou na tom kdovíproč podstatně lépe. Snad pro vlkodlaky udělá Whannel to samé, co pro neviditelné muže - vrátí je zpět na výsluní (byť jen krátkodobě).
Velké věci rovná se větší budget pro fx, výpravu, kostýmy a tak dál, slavnější cast, zkušenější/schopnější crew a širší tvůrčí možnosti ("tahle scéna ve scénáři je super, ale nemáme na to, abychom ji natočili"). Jinými slovy od Braindeadu k LOTRovi, od Mementa k Batmanovi a od Terminátora k Terminátorovi.
Tak znovu a polopatičtěji: Pokud podobně schopný režisér budgetovek jako je nyní Whannell (ve své době Cameron, Nolan, Villeneuve, atd.) dostane pro svůj další projekt násobně vyšší rozpočet, než se kterým operoval do té doby, lze předpokládat, že se to na výsledku podepíše pozitivním způsobem (ano, primárně na úrovni podnětů pro první signální). O kvalitě nebo úspěchu filmu v návaznosti na jeho rozpočet nepadlo z mé strany ani slovo. Respektive jsem schválně v předchozím postu zmínil filmy, které jsou kvalitní bez ohledu na to, kolik stály.
"Bavíme se o kvalitativním úspěchu." Ne, o tom se bavíš jen Ty. Já celou dobu řeším produkční hodnoty. Kvalitativní úspěch budu řešit, až něco za těch 100/200+ mega natočí (což doufám, že se dříve nebo později stane) a pošle do kin.