neděle 2. února 2025

Emmanuelle 4/10

Natočit novou adaptaci populární "skandální" předlohy? Ano, prosím. Obsadit do hlavní role Merlant, která je zhruba o patnáct let starší než titulní literární postava a Kristel v původním filmu (věčná škoda, že nevyšla původně obsazená nestyda Seydoux)? Dejme tomu. Natočit to celé tak, že ústřední téma knihy (objevování sexuality hlavní postavy skrze sérii nevázaných erotických dobrodružství v exotických kulisách) se hodí do koše a nahradí se úplně jinou historkou? Pokud to bude fungovat, tak klidně. Jenže ono to bohužel nefunguje.

Ani by tak nevadilo, že se Diwan namísto věnování se postelovým hrátkám rozhodla nastavovat nemilosrdné zrcadlo (sociální třídy, pocity odcizení/osamění jednotlivce ve společnosti, korporátní politika, atd.). Problémem je, že výsledkem jejího snažení je zapomenutelná žánrovka na pomezí artu s nezajímavým dějem (s podivnými odbočkami, které nikam nevedou, ala zatopení hotelu), pomalým tempem, hromadou nudných keců, prakticky neexistujícím (dramatickým) vztahem mezi Merlant a Sharpem (což mohl být záměr a nebo taky ne), minimem explicitních scén (z čehož za zmínku stojí jen dva full frontaly a jedno odvážnější číslo na úplném konci), které jsou navíc natočené zcela bez fantazie a působí, že jsou ve filmu jen z povinnosti vůči předloze, a rozpačitým finále, které postrádá, ehm, klimax.