Ani by tak nevadilo, že se Diwan namísto věnování se postelovým hrátkám rozhodla nastavovat nemilosrdné zrcadlo (sociální třídy, pocity odcizení/osamění jednotlivce ve společnosti, korporátní politika, atd.). Problémem je, že výsledkem jejího snažení je zapomenutelná žánrovka na pomezí artu s nezajímavým dějem (s podivnými odbočkami, které nikam nevedou, ala zatopení hotelu), pomalým tempem, hromadou nudných keců, prakticky neexistujícím (dramatickým) vztahem mezi Merlant a Sharpem (což mohl být záměr a nebo taky ne), minimem explicitních scén (z čehož za zmínku stojí jen dva full frontaly a jedno odvážnější číslo na úplném konci), které jsou navíc natočené zcela bez fantazie a působí, že jsou ve filmu jen z povinnosti vůči předloze, a rozpačitým finále, které postrádá, ehm, klimax.
neděle 2. února 2025
Emmanuelle 4/10
Natočit novou adaptaci populární "skandální" předlohy? Ano, prosím. Obsadit do hlavní role Merlant, která je zhruba o patnáct let starší než titulní literární postava a Kristel v původním filmu (věčná škoda, že nevyšla původně obsazená nestyda Seydoux)? Dejme tomu. Natočit to celé tak, že ústřední téma knihy (objevování sexuality hlavní postavy skrze sérii nevázaných erotických dobrodružství v exotických kulisách) se hodí do koše a nahradí se úplně jinou historkou? Pokud to bude fungovat, tak klidně. Jenže ono to bohužel nefunguje.