Na poli celovečerního filmu debutující dvojici Johnson a Merrick se nepodaří za celý děj vyvolat u diváka pocity napětí, strachu, nebo obav o osudy postavy, což pravděpodobně souvisí s tím, že z pohledu jejich sympatičnosti jednoznačně vede herecký veterán de Almeida ve vedlejší roli, který je v ději pouze pár minut. Reid v hlavní roli, na které film do značné míry stojí a padá, podává sice slušný výkon, ale nejde o nic světoborného. Vzhledem ke zdrojovému materiálu, se kterým tady musí pracovat, vlastně ani není divu. Zbytek obsazení pak nestojí vůbec za řeč.
Divákův srdeční tep stoupne až v samotném finále, ale ani tam nejde o žádné hraniční hodnoty, spíše o takový krátkodobý výkyv, jinak se bohužel žádné vzrušení během celého děje nekoná. Filmu nepomáhá ani na takto přímočarou historku vcelku velkorysá stopáž. Žánrový předchůdce Searching byl sice jen o pouhých deset minut střídmější, ale i takto zdánlivě nepodstatný rozdíl má na celkový divácký zážitek významný dopad, pokud tempo a atmosféra nepatří k vyloženě silným stránkám daného filmu.
A pak je zde samotná příběhová linka. Tvůrci v průběhu děje přicházejí s jedním tu více, tu méně "šokujícím" odhalením za druhým a divák tak jen čeká na to, jaký osudový zvrat si pro něj tvůrci přichystali jako další v pořadí a jakého překvapení v podobě "nečekaného" rozuzlení celého případu se dočká v úplném závěru filmu. A samozřejmě v tomhle ohledu nebude zklamán. Divák si ovšem během sledování filmu nesmí klást příliš doprovodných otázek stran motivace, jednání a plánování jednotlivých postav, jinak se stane svědkem zhroucení celého příběhového konstruktu tvůrců jako pomyslného domečku z karet doslova v přímém přenosu.
Pokud se pomine osvědčené pravidlo podobných žánrovek (vícefaktorové ověření přístupu a různorodá hesla ze zásady nikdo nepoužívá), které samozřejmě platí i zde (jinak by film pochopitelně skončil zhruba po deseti minutách:-)), nedává žádný smysl jak záporákův plán (k čemu vůbec zástěrka s falešným přítelem, cestou do zahraničí, žádostí o ruku (!) a únosem, když stačilo dotyčnou osobu jen vypátrat, unést a poté odklidit z cesty a to vše beze svědků a zanechávání stop?), tak jeho následná realizace (útočník od úplného počátku má, skrze napadený notebook, povědomí o všem, co jeho oběť podniká a přesto jí beze všeho dovoluje pokračovat v pátrání (!), které ji nakonec dovede až k němu?).
Tvůrci filmu tady dokazují, že mají v rámci žánru pečlivě nastudováno co a jak ne/funguje a po formální stránce zvládají řemeslo bez výraznějších problémů, nicméně po stránce obsahu nepřicházejí s ničím, co by nebylo k vidění již dříve a častokrát ve zdařilejším provedení. Celkově se tak jedná o slušnou práci, která ovšem do jisté míry ukazuje, že tenhle koncept ztrácení a nalézání osob prostřednictvím plochy počítače začíná být poněkud vyčerpaný a příště by to chtělo vyzkoušet zase něco nového/jiného. Co tak třeba vsadit na romantickou komedii, zlodějskou krimi, nebo špionážní akci?
P.S. Poučení na závěr: Charakter postavy se pochopitelně pozná podle vlastněné techniky (hrdinové používají (jak také jinak) Macy, záporáci pak (jak také jinak) PC s Windows:-)) a nejmenované hlasové asistentky, které jsou jinak v podstatě k ničemu, vám mohou zachránit život:-)!