Casting je fajn (Hoult posledních pár let sympaticky střídá popcornovky s ambicióznějšími kousky, aneb vydělávání na nájem s budováním reputace), soudní drama s thrillerovými vsuvkami je taková osvědčená žánrová sázka na jistotu a Eastwoodův tradiční old school přístup k filmařině je pokaždé osvěžující změna v záplavě všech značek, pokračování, předělávek a pásové výroby okolo a tady tomu snad nebude jinak.
Ryze pragmaticky to vlastně chápu, soudní dramata (jako spousta dalších žánru) v kinech v dnešní době moc netáhnou a investice do distribuce a marketingu se rovná jen dalšímu navyšování dluhu, ale na "umělecké" úrovni to je pěkná podpásovka (hádám, že při podpisu dealu Eastwoodovi výslovně zaručili premiéru v kinech, jinak by do projektu vůbec nešel), zvlášť když podobným způsobem předem potopili i Cry Macho (o moc lepší výsledky by to i bez souběžné premiéry na streamu nemělo, ale jde o princip - takhle se k legendě jako je Eastwood přistupovat prostě nemá:-(). Škoda, že po kauze s Johansson si tyhle "agilní" praktiky studia ve smlouvách důkladně ošetřila a napadnout to u soudu je asi předem ztracená věc.
Však ano, proto jsem psal, že po Black Widow to jistě mají smluvně podchyceno a Eastwood s tím nic neudělá. Sice to původně měl být údajně stream only projekt a Eastwood asi dostal příslib jen omezeného uvedení v kinech (je to stará škola, tak se mi nechce věřit, že by s kompletním vynecháním kina souhlasil), kvůli kvalifikaci pro nominace, ale když už se po pozitivních testovačkách rozhodli film poslat do běžné distribuce a pak najednou zase ne a do soutěže film (dost možná) ani nepřihlásí, tak je to vůči němu přinejmenším ostuda (když už ne plivnutí do ksichu).