Nedivil bych se, kdyby House of Gucci dopadl podobně, tam je ta cílovka v podobě staršího publika imho dost podobná. Čistě sobecky jsem ale moc rád, že to u Foxů vzniklo, protože u Disneyho by tohle na greenlight šanci absolutně nemělo (tam se odklepávají raději filmy jako dvojka Jungle Cruise:-)).
V případě TLD je na aktuální čísla strašně smutný pohled. Disney se k filmu imho postavil jako k nechtěnému dítěti, které mu zůstalo na krku a podle toho to také dopadlo, no. Extra tržební potenciál tam moc nebyl už na papíře, ale šance to "prodat" skrze word of mouth a nějaké ty ceny posunutím premiéry do oscarové sezóny tam tutově byla. Poslat to do přímého souboje se třemi očekávanými blockbustery, které mají za sebou velkou ip a/nebo slavnou předlohu, se ale rovnalo nástupu před popravčí četu. Snad z toho zase nějaký kravaťák neodvodí, že velké/drahé historické filmy mají útrum a pár let po nich v kinech nebude ani vidu, ani sluchu:-(.
Co se týká TLD, tak výsledkům se, bohužel, nejde divit. V Cinestaru i Cinemacity pouze dvě promítání denně. Z toho v Cinestaru jedno promítání sice v Atmosu, ve kterém film o to více vynikne, ale v půl desáté večer (pecka:-)) a teď po týdnu promítání je (podle aktuálního programového výhledu) stažen u obou provozovatelů z nabídky úplně:-(. Jako chápu, že to byla reakce na finanční průser v zahraničí ještě před uvedením u nás, ale takhle se dobrá návštěvnost dělá fakt dost těžko. Ještěže jsem se na film vydal hned jak to šlo a dal mu přednost před Dune, kdybych to nechal na příští víkend, tak mám smolíka.
Některé příklady mrzí hodně, některé méně nebo vůbec, ale TLD mě přímo štve (slušně řečeno). Disney se k pohrobku od Foxů zachoval jako k nechtěnému dítěti a podle toho to také dopadlo:-(.
Jasně, díky žánru a tématu by to nebyl žádný trhák tak jako tak, ale alespoň šanci dostat mohl a měl. Možná stačilo jen idiotsky nesoutěžit s Dune, Bondem a Venomem, ale mířit na oscarovou sezónu a stavět na word of mouth a nebo nestahovat film po pouhém týdnu (!!!) z programu, kdy i ta malá skupina diváků, kteří film vidět chtěli, k tomu nedostala ani příležitost:-(. Doufám, že Disney alespoň umožní Ridleymu vydat na uhd a bd ten případný director´s/extended cut a ideálně s tunou bonusů (jako u Gladiatora a KoH).
Jinak bych k uvedené desítce ještě zmínil Malignant, který se podle všeho taktéž nedostal z červených čísel (údajně 40m vs 33m), což je škoda. Nesedlo to každému, ale imho si Wan zasloužil lepší výsledek.
Chápu, že v případě doslova nulového zájmu v tom kterém kině je nesmysl film držet v nabídce. Já jsem měl na mysli kina, ve kterých se na TLD chodilo a ve kterých z velké části posbíral těch necelých 90k usd celkově (dle BOM).
Vycházel jsem ze své zkušenosti s velkými multiplexy v OVě (menší kina ve velkých městech, nadto všude jinde, to mají jistě ještě náročnější s ohledem na menší základnu potenciálních diváků). V obou místních řetězcích v programu týden (z čehož Atmos projekce pro mnoho lidí v dost nevhodný čas až o 22h) a k tomu start souběžně s Dune (která měla podobnou cílovku na starší publikum).
Nedivil bych se, kdyby nemálo diváků zašlo nejprve na velice očekávanou Dune a TLD chtěli vidět později, ale to už v nabídce kin film nebyl. Já jsem to původně chtěl udělat stejně, naštěstí mě napadlo oba filmy prohodit (protože jsem věděl, co plus minus čekat od Dune a byl jsem tak více zvědavý na TLD). Takových lidí (kteří plánovali vidět oba filmy a rozhodli se stejně) ale bylo, tipuji, o mnoho méně než opačně.