Caligula meets Babylon meets Metropolis meets who knows, what else:-). Vypadá to, že si Coppola fakt splnil sen a nacpal do filmu úplně všechno, co ho kdy k tématu napadlo. Škoda, že to nedotáhl do konce už někdy v 80s, nejpozději v 90s. Trhákem by to asi ani tehdy neskončilo, ale měl v té době ještě slušnou režijní formu a hlavně by to nestálo 120 mega. Běžné publikum to (stejně jako studia) vyignoruje, tak Coppolovi nezbývá než doufat, že pobere nějaké ceny a osloví alespoň cinefily.
Costner už je naštěstí potvrzený a do kin se u nás první film podívá. Což doufám, že automaticky znamená i kino premiéru druhého filmu, přestože oboje skončí jako finanční průser. Coppola když už ne v široké distribuci, tak by se mohl objevit v rámci kviff a později v artových kinech.
Tak Coppola hodlal Inglenook prodat tak jako tak, viz loňský rozhovor s ním a Costnerem, až při tom/poté si uvědomil, že by získané finance mohl použít pro natočení vysněného projektu, když mu studia dávala desítky let košem (s bonusem navíc v podobě kontroly nad finálním střihem a bez korporátních kompromisů obecně).
Pokud přistoupím na hru, že to vypadá jako - o něco méně šlapající a o něco méně dravěji natočená - futuristická verze Babylonu (paradoxně s větším budgetem, než měl k dispozici Chazelle), tak je trailer kupodivu docela v pohodě. Pokud přistoupím na hru, že Emmanuel je schopná herečka (vtipná to představa:-)), tak je možné se těšit i z castingu jako celku.
A pokud přistoupím na hru, že většina dosavadních reakcí na film se plete a Coppola se kvalitativně vrací někam na úroveň devadesátkového Rainmakera (čemuž se tedy podvodným alternativním marketingem nejde úplně naproti:-)), tak to za zhlédnutí alespoň na streamu (kam to Lionsgate uklidí možná ani ne do měsíce od premiéry) čistě ze zvědavosti, za co Coppola utratil prachy z vlastní kapsy, určitě stojí.
Vybral si úzkoprofilové téma vhodné pro kluby a festivaly a nikoliv pro mainstreamové publikum, casting zaplnil box office poison personami, rozpočet na podobnou divácky okrajovou věc totálně přepálil (úplně stejný přešlap jako u druhého Jokera), stopáž natáhl na téměř dvě a půl hodiny a vypustil film do kin. Coppola si chtěl natočit svůj sen, tak si ho prostě natočil (což se nepodaří každému).