Kdo hledá tradičního zástupce žánru, bude nevyhnutelně zklamán. Souza sice naplňuje klasické westernové schéma (útěk před spravedlností, v jehož průběhu si starý desperát na odpočinku hledá cestu ke svému osiřelému příbuznému, zatímco ruka zákona je oběma v patách), ale činí tak prostřednictvím pomalého tempa, spousty dialogových (charaktery a vzájemné vztahy rozvíjejících) scén, dějových odboček (většina vedlejších linek s pronásledovateli jen natahuje stopáž), minimální dávky akce (pořádná přestřelka se odehraje až na úplném konci) a to vše v rámci vskutku ambiciózní stopáže.
Mírné nedostatky na straně dramaturgie a narativu Souza kompenzuje na poměry podobných nízkorozpočtových westernových žánrovek překvapivě vysokými produkčními hodnotami, což se projevuje zejména na působivé kameře (parádní hra světla a stínu (časté záběry proti přímému slunci) - ať už za tím stojí Hutchins nebo nedobrovolný záskok Cline). Nádherné přírodní lokace, pro žánr občas netypický OST a výborná výprava a kostýmy pak spolu s castingem (z něhož vyčnívá Fimmel v podobné roli, jakou si nedávno střihl v Dune) zajišťují filmu správnou westernovou atmosféru.
P.S. Po konci závěrečných titulků je krátký dovětek tvůrců na konto Hutchins.