V té době, tj. druhé M:I, poslední brosnanovky, nebo filmů od Baye, byla prakticky standardem over the top akce a Bourne se svým "realistickým" přístupem a až komorním měřítkem, byl možná pro nemálo diváků takový obyčejný a přízemní, čemuž napomáhala i Limanova (v dobrém slova smyslu) konzervativní režie. Až Greengrassova shaky cam a vteřinová střihová skladba (která se svým pseudodokumentárním stylem ke zmíněnému realistickému Limanově přístupu ideálně hodila) dodala Bourneovi ten správný roztěkaný a energický drive.
Nicméně bez Limanovy jedničky by nebyla Greengrasseova dvojka s trojkou (a následně dost možná i "realisticky" pojatý origin Bonda v Casino Royale:-)), takže nezastupitelnou úlohu ve filmových dějinách má v každém případě a naštěstí je to navíc skvělý film (ale i tak jsem si vždycky "kacířsky" říkal, jaké by to asi bylo, kdyby Greengrass natočil i jedničku:-)), u kterého bych, kromě Limana, Gilroye a parádního Damona, ještě vypíchnul hodně povedený OST od Powella (a hned v závěsu za ním samozřejmě Mobyho "Extreme Ways", z čehož se stal takový Bourneovský trademark:-)).