Sázka na maximální dokumentárnost, ke které se one shot koncept hodí přímo ukázkově (viz nedávný Boiling Point), zde navíc důmyslně použit současně s klasickým snímáním a střihem (tam, kde to dává větší smysl, než kontinuální one shot) a divák má skutečně pocit, že se ocitl přímo uprostřed té nejhorší vřavy, málo známé až vyloženě neznámé herce (takže není předem jasné, kdo přežije a kdo eventuálně nikoliv), snahu vykreslit vzniklý konflikt jako jeden velký a šílený chaos jak pro vlastní postavy, tak také pro diváka, s čímž souvisí i samotný děj, který, pravda, nijak zvlášť nevyniká svou originalitou, nebo "šokujícími" odhaleními (fakt, že se zbylí bratři nakonec obrátí proti sobě je, s ohledem na jejich protichůdné postoje a odlišné sociální zázemí, jasný tak nějak od začátku), ale svým tempem (i díky střídmé stopáži) a důrazem na všudypřítomnou realističnost (včetně "utlumeného" finále s absencí nějaké pointy nebo katarze) napomáhá udržet divákovu pozornost až do konce filmu, v tomto případě vyšla Gavrasovi na výbornou. A to do takové míry, že se člověk až trochu podiví, že jde o originální dílo a film se nezakládá na nějaké skutečné události (byť inspirační zdroje jsou tady relativně zřejmé).
Celkově velice příjemné překvapení, které sice - alespoň v dohledné době - asi nepotřebuji vidět znovu, ale na první dobrou šlo o docela silný zážitek a minimálně po filmařské stránce také o zábavnou jízdu (byť téma samo o sobě zábavné pochopitelně moc není).
P.S. Kudos Netflixu za to, že zase pro jednou šel do sebe a rozhodl se pro distribuci podobné, tematicky problematické, záležitosti a nikoliv filmu, který u něj pouze někdo "odložil", protože nikde jinde o něj nikdo nestojí:-).