středa 12. listopadu 2025

Good Fortune 6/10

Nesourodá dvojice, pohybující se na opačném konci společenského žebříčku, si nějakou podivuhodnou shodou okolností (v tomto případě zásahem snaživého leč nešikovného anděla) prohodí role a především sociální postavení, z čehož následně pramení nejrůznější zábavné situace s rozumnou dávkou sociální kritiky stran obtížných životních poměrů pro pracující třídu a samozřejmě nepostradatelným morálním poselstvím/ponaučením na konci.

Podobná premisa se dočkala filmového zpracování už nesčetněkrát, takže o tom, jak tahle výměna bude v průběhu děje probíhat a jak to celé skončí, bylo rozhodnuto předem (žádné překvapení se tady neodehraje, tudíž po příběhové stránce je film od začátku až do konce značně předvídatelný). Což nemusí být nutně problém, za předpokladu, že tvůrci dokážou povědomou šablonu zaplnit zajímavým obsahem. Což se debutantovi Ansarimu podařilo tak napůl.

Předně totiž nemá jasno v tom, kdo je vlastně hlavní postava filmu a tak v průběhu filmu vystřídá perspektivu všech tří charakterů, aniž by tím ovšem do filmu vnesl nějaký nový úhel pohledu (všichni tři totiž prožijí ty samé životní situace, vyplývající z nedostatku financí). Stejně tak komediální potenciál téhle historky Ansari nezvládá vytěžit naplno (v rámci vtipných/absurdních/dojemných scén šlo zajít mnohem dále) a romantická linka je tady jen do počtu (což vede k zamyšlení, proč se ve filmu vůbec vyskytuje?). Největším pozitivem je Reeves, jehož mírně toporné herectví se pro roli nezkušeného anděla poznávajícího, co to znamená být člověkem, skvěle hodí. Tudíž je škoda, že nedostal více prostoru.