Condon natočil filmovou adaptaci jevištního muzikálu, jež je sám adaptací knižní předlohy a naráží při tom na ten samý problém, jako všechny podobné pokusy z poslední doby a totiž na nenápaditou hudební složku. Fanoušci divadelní verze budou jistě nadšeni, ale všechny přítomné songy bez výjimky trpí jednotvárností/zaměnitelností (v paměti mi neutkvěl ani jeden z nich) a stejně tak hudební čísla jsou pojata vzácně nevýrazně ať už stran audiovizuálu (kamera a střih bohužel nepředvedou nic pozoruhodného) nebo taneční choreografie, což mdlý dojem z muzikálové vrstvy jen podtrhuje.
Kontrast depresivního vězeňského prostředí a záměrně papundeklových/barvotiskových kulis filmu dodává vyprávění zajímavou atmosféru, prolínání reality a fikce v doprovodu zrcadlení osudů fiktivních postav ve filmu s reálnými postavami ve vězení je fajn (škoda, že meta prvek v ději nehraje větší roli), sarkastické komentování filmového děje ze strany jedné z hlavních postav obsahuje pár vtipných/trefných postřehů (bohužel s postupující stopáží pomalu ustupuje do pozadí) a casting podává skvělé (v případě ústřední dvojice i obětavé:-)) herecké výkony, ale kdyby se film soustředil pouze na drama/romanci a muzikál úplně vynechal (tzn. šlo by o adaptaci knihy), dopadlo by to působivějším zážitkem.
