Casting v čele s Banou, herecky nejschopnější posilou ze ST Sink nebo Hoeks (za její obsazení palec nahoru, od BR2049 a posledního Milénia jsem ji snad v ničem neviděl) se sice snaží, seč jim herecké síly stačí, ale Scott jim celý film průběžně a vytrvale hází klacky pod nohy jak tím, co zplodila na papíře, tak tím, co předvedla za kamerou. Psychologická rovina je načrtnuta jen na nejzákladnější úrovni, o nějakém napětí nebo atmosféře nemůže být vůbec řeč, dramatických scén je ve filmu naprosté minimum, mysteriózní prvek vyprávění si Scott představuje jako v ději náhodně rozmístěné nesouvisející prostřihy z jiných částí filmu, o tom, jak to v takové sektě chodí, film neřekne prakticky nic a závěrečný "překvapivý" zvrat namísto posledního dílku do důmyslné skládačky působí jako neobratný pokus napodobit rannou tvorbu Shyamalana.
neděle 7. prosince 2025
A Sacrifice 4/10
O tom, jak se obyčejný člověk může nevědomky dostat do spárů sekty a jaké osudové konsekvence z toho následně mohou vyplynout jak pro něj, tak i pro jeho nejbližší okolí. Co mohlo být psychologické drama o umění sugestivní manipulace, plíživé indoktrinaci a postupné ztrátě racionálního myšlení jednotlivce i skupiny nebo krimi thriller o procedurálním pátrání po vychytralé vůdkyni kultu, která za sebou zanechává mrtvoly věrných následovníků, to se v rukou Scott, která se po dlouhé pauze vrátila k režisérskému řemeslu, proměnilo v zapomenutelnou žánrovku, která to zkouší uhrát na obě strany (což není apriori špatně, pokud se to umí), ale ve výsledku nefunguje ani jedno z toho.
