pondělí 1. prosince 2025

Regretting You 5/10

It Ends with Us s minimálním rozpočtem nám vydělalo majlant, ovšem hlavní hvězdy Lively a Baldoni (z nichž jedna je producentka a druhý vlastí práva na předlohu:-)) by se raději sešli u soudu než znovu na place sequelu, takže co s tím? Tak to zkusíme s adaptací nějaké jiné knihy Hoover. To přece musí zafungovat stejně, ne? Vzhledem ke znatelnému propadu tržeb očividně nezafungovalo, což vzhledem k výsledku, který je ve všech směrech o level horší, ani není divu.  

Baldoniho kousek táhla nahoru jednoznačně Lively a ve druhém sledu také v rámci žánru ne-až-tak-obvyklá výhybka ze standardní romance do rodinného (melo)dramatu, ve kterém se řeší i překvapivě seriózní témata (rodinná traumata, domácí násilí, atd.). Booneův pokus o podobný finanční zázrak bohužel netáhne nahoru v podstatě nikdo a nic. Nejlépe z toho vychází nadějná mladá dvojice Grace a Thames, bohužel se musí dělit o čas s dalšími (nepříliš zajímavými) aktéry.  

Naprosto předvídatelná historka totiž plete dohromady hned tři paralelní příběhové linky, aniž by bylo jasné, co je vlastně pointou filmu (dceřiny námluvy, komplikovaný vztah matky s dcerou, vyrovnávání se s nevěrou a potlačenými city), čehož důsledkem je, že ani jedna z nich nedostane ve filmu dostatek prostoru. Což se projevuje i na tom, že film má vážné nedostatky stran naplňování žánrových vzorců (romance nesčetněkrát viděná jinde, komedie pouze náznakem a drama/konflikt/katarze prakticky neexistuje), za to exceluje po stránce ohraných žánrových klišé a přepálené stopáže.