sobota 7. prosince 2024

The Lord Of The Rings: The Rings Of Power (Sezóna 2) 5/10

Ve zkratce mírný pokrok v mezích zákona, daný především velkolepými bitevními sekvencemi, které v předchozí sezóně citelně chyběly, jinak ovšem stejná (nepříliš veselá) písnička jakou Amazon odehrál minule. Jistou nepatrnou výhodou budiž fakt, že po první sezóně divák předem tuší, co jej čeká a co jej nemine (přičemž přesně to také ve druhé sezóně dostane) a tak se vyhne nějakému výraznějšímu zklamání z výsledku. První sezóna skončila jako natahovaný příběhový rozjezd s příslibem velkolepých věcí příště, aby v tom druhá sezóna do značné míry pokračovala (kování prstenů by ve filmové adaptaci bylo odbyto pár minutovou střihovou montáží, tady je nepřekvapivě nataženo na celou sezónu). 

Nadále je jedinou kategorií, ve které může Amazon jakž takž rovnocenně soutěžit s LOTRovskou trilogií od Jacksona (pořízenou ve své době za naprosto směšný peníz, počítaje v to i masivní porci dotáček), jen neskutečně obří rozpočet (licenční práva plus samotná produkce) a s tím související vynikající produkční hodnoty od výpravy a kostýmů, přes masky a triky, až po úchvatné přírodní lokace a příjemný hudební doprovod (McCreary se svým OST je znovu jeden z mála lidí, kteří v rámci štábu odvádí opravdu poctivou a nějakým způsobem nápaditou práci). Stran samotného audiovizuálu se opět otrocky napodobuje stylizace LOTRovské trilogie bez sebemenší dávky vlastní invence a opět se tak děje s proměnlivým úspěchem. Alespoň že po stránce akce došlo oproti první sezóně k určitému zlepšení. Nikoliv v rámci choreografie bitek nebo řemeslného zpracování, to je stále standard, ale produkčního měřítka a množství obsahu. 

Všechno ostatní ovšem znovu trpí syndromem "zaplňujeme prázdná místa v Tolkienovském kánonu a moc dobře nám to nejde, protože za zády nemáme žádnou detaily oplývající předlohu a naše schopnosti storytellingu jsou poněkud omezené". Což se, tak jako minule, projevuje prapodivnou motivací a činy většiny zde přítomných postav (postavy dělají nesmyslná rozhodnutí, protože je potřeba figurky na šachovnici posunout očekávaným směrem a nikoliv proto, že to vychází z jejich charakteru nebo momentálního myšlenkového rozpoložení), příběhovými linkami, které vedou odnikud nikam (celé putování čaroděje s půlčíky je tady přítomno jen proto, aby se uvedené postavy v aktuální sezóně vůbec vyskytly), nepochopitelnými wtf scénami (vážně míněné trpasličí zpívání šutrům je na hraně parodie) a zřetelným kvalitativním rozdílem mezi dialogovou výplní z rukou tvůrců a přímými citacemi z předlohy. Celkově Amazon pokračuje ve stejném duchu jako posledně, tj. zapomenutelná záležitost s občasnými momenty "světla na konci tunelu", které naznačují, čeho se v téhle sérii mohlo dosáhnout, kdyby ji dostali na starost schopnější lidé před a hlavně za kamerou.