Na rozdíl od Petersena to v případě Pasoliniho ovšem neskončilo zábavnou popcornovou podívanou a bohužel ani neotřelou psychologickou studií v kulisách "dramatu antických rozměrů", ale utahanou festivalovkou s přepálenou stopáží, ve které se odehraje krátká šarvátka/honička někdy uprostřed filmu a výběrové řízení na budoucího manžela, zakončené proslulou finální ostrostřeleckou zkouškou a nekompromisní deratizací domácnosti od škodné, v samotném závěru, přičemž zbytek filmu sestává z nepříliš zajímavé dialogové výplně a bezcílného putování po ostrově.
Fiennese předvádí slušný herecký výkon (a ukáže toho více, než je nutné:-)), Binoche je na tom stejně (respektive opačně:-)), výběr přírodních lokací se podařilo zvládnout na výbornou a atmosférický OST dokáže v některých scénách upoutat pozornost, ale nevzrušivý děj nemá diváka čím překvapit, psychologie postav moc nefunguje, avizovaná mocenská "hra o trůny" na královském dvoře se pořádně nerozjede, akční sekvence nepůsobí příliš přesvědčivě, tempo vyprávění nepatří k nejsvižnějším a silných dramatických/emocionálních momentů je ve filmu akutní nedostatek.