Po řemeslné stránce se v tomhle případě totiž podařilo natočit dílo minimálně evropského formátu (na což se nejmenovaná, rádoby světová, konkurence nezmohla ani s (na tuzemské poměry) rekordním rozpočtem a castingem složeným z hollywoodských hvězd). Typově výborně vybraný casting, vynikající výprava a kostýmy, dynamické kamerové úhly, výstižné střihové montáže a důmyslné přechody (naprosto plynulé kombinování archivních materiálů s nově natočenými záběry), na správných místech použité zpomalovačky a skvěle namixovaný OST (stačí jen vhodně zvolený song a požadovaná atmosféra celé scény je navozena prakticky okamžitě), čehož výsledkem je spousta silných scén.
O to větší škoda je, že samotný obsah za formou trochu zaostává. Ústřední téma (respektive období) je samozřejmě nadčasové a očividné paralely k současnému dění mocně rezonují, divácké emoce se tak generují prakticky samy od sebe. Všechny charaktery bez výjimky jsou ovšem jen plakátové figury, které deklarují konkrétní ideje a společenské postoje, nikoliv životné postavy (navzdory tomu, že mnohé z nich jsou založeny na skutečných osobnostech). Stejně tak vztah mezi hlavní postavou a kolegyní je načrtnut jen v hrubých obrysech a motivace některých postav není dostatečně vykreslena (ignorace podezření na zrádce ve vlastních řadách, mlčení o kolaboraci kolegy, dobrovolný návrat z emigrace, atd.). Parádní audiovizuální zpracování ale jisté nedostatky v narativu kompenzují, takže v souhrnu velký palec nahoru:-).