Clarke i Ejiofor podávají kvalitní herecké výkony, produkční hodnoty jsou vzhledem k nepříliš velkorysému rozpočtu na solidní úrovni, reportážní styl vyprávění napomáhá odcizené/odměřené atmosféře a několik v rámci žánru osvědčených témat k zamyšlení by se tady také našlo (role umělé inteligence v partnerských/rodinných vztazích, vliv technického pokroku na lidskou společnost, podstata mateřství, ztráta kontaktu s přírodou, nadvláda korporací, atd.). Co je to ovšem platné, když v průběhu filmu nedoje k žádnému konfliktu, vyhrocené/kritické situaci, případně nečekanému zvratu. Ústřední pár si pořídí umělou dělohu, jeden z dvojice je novému konceptu rodičovství nakloněn, druhý nikoliv, poté si prohodí role, následně přivedou potomka na svět a to je vše.
čtvrtek 12. prosince 2024
The Pod Generation 5/10
Byl jednou jeden život ze (stylově vypadající a navíc přenosné) zkumavky, totiž kapsle:-). Sen každého rodičovského páru v dystopické vizi buducnosti, ve které moderní technologie ovládla prakticky veškeré aspekty lidského života. Nápad s umělou příruční dělohou skýtal na papíře nemalý potenciál pojmout obyčejnou historku (jakou je rodičovství v době těhotenství) nějakým neobyčejným způsobem. V praxi bohužel zůstal z velké části nenaplněn, protože je utopen v banálním ději, ve kterém se postavám za celý film nestane nic dramaticky/emocionálně zajímavého (natož zábavného), co by divákovu časovou investici do filmu ospravedlnilo.