Lekce o síle přátelství, zrozeného na pozadí pochodu smrti, v retro dystopické vizi země svobody, která se proměnila v totalitní diktaturu, v podání osvědčeného řemeslníka Lawrence, který si vražedné hry bez hranic vyzkoušel v sérii The Hunger Games, jištěného prověřenou předlohou z pera mistra hororového žánru Kinga. Co by se na tom asi tak mohlo pokazit? Bohužel docela dost, čehož důsledkem je solidní žánrovka, která nerezonuje tak silně, jak by papírově mohla.
Navzdory všeobecné oblíbenosti Kinga u filmařů a nesčetným zpracováním jeho děl (v mnoha případech opakovaně adaptovaných) se jeho prvotina převedla do filmové podoby až nyní a na výsledném filmu je dost poznat, proč se tak stalo. Tahle historka totiž neobsahuje dostatek zdrojového materiálu, který by utáhl celovečerní formu. Repetitivní děj vedle notně explicitních čistek v řadách účastníků zájezdu (překvapivě povedené gore efekty zaslouží pochvalu) nepřináší žádné zapamatovatelné dramatické/emocionální scény, přičemž stran samotných postav to není o mnoho lepší.
Charaktery jsou načrtnuty jen na nejzákladnější úrovni a představují ukázkovou přehlídku charakterových klišé, to stejné lze říci i o vztahové rovině a dialogových výměnách (předloha je alegorie na dobrovolné/vylosované narukování do války ve Vietnamu a následnou ztrátu celé jedné generace, takže se tady jen recyklují charaktery/minulost/osudy ze všech žánrových klasik o "Namu"). Spoustě potenciálně zajímavých témat (psychologie a motivace postav, soutěžní taktika, pravidla soutěže a jejich obcházení, metaforická nadstavba) se film nevěnuje buďto vůbec nebo jen velice zběžně.
S nějakým world-buildingem (ať už stran smysluplnosti soutěže, nebo podstaty aktuálního politického zřízení) se film vůbec nezdržuje, díky čemuž se postavy chovají nelogicky (Kdo se dobrovolně přihlásí do soutěže, která je v podstatě sebevražedná mise s nadějí na úspěch na úrovni výhry v loterii? Navíc jde o několikátý ročník, takže o jeho průběhu a následcích při porušení pravidel musí všichni vědět, přesto jsou šokováni, když se opozdilci odklízejí z cesty). Hamill je ve filmu bohužel jen do počtu, což je možná dobře, protože přehrává natolik, že svou postavu posouvá na hranu karikatury. Rozporuplný dojem pak podtrhuje nepřesvědčivé, respektive patetické, finále. Produkčním hodnotám nelze nic vytknout (stylová šedesátková atmosféra se povedla) a casting podává kvalitní herecké výkony, ale to samo o sobě nestačí.
